Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesMijn rankingsZoekwoordenZoekwoordanalyse
Trend van impressies en SoV per zoekwoord in Mijn Rankings
Trend van impressies en SoV per zoekwoord in Mijn Rankings

Leer hoe je de trends voor impressies en SoV in de "Impressies" kolom van de gedetailleerde zoekwoordanalyse in Mijn Rankings gebruikt.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan een week geleden bijgewerkt

n de gedetailleerde zoekwoordanalyse van Mijn Rankings vind je in de "Impressies" kolom twee trendpijlen: één voor de impressies en één voor de Share of Voice (SoV). Deze pijlen geven je inzicht in hoe de zichtbaarheid van je product voor een specifiek zoekwoord zich ontwikkelt.

Waar vind je de trendpijlen?

Je vindt de trendpijlen in de gedetailleerde zoekwoordanalyse die verschijnt wanneer je op het acties-icoontje (pijltje) naast een product klikt in de zoekwoordtabel. De trendpijlen staan in de "Impressies" kolom, naast het aantal impressies en de SoV waarde.

Hoe de trendpijlen te interpreteren

  • Groene pijl omhoog bij impressies: Het aantal impressies voor dat zoekwoord is gestegen ten opzichte van de vorige periode. Dit betekent dat je product aan meer mensen wordt getoond die op dat zoekwoord zoeken.

  • Rode pijl omlaag bij impressies: Het aantal impressies voor dat zoekwoord is gedaald ten opzichte van de vorige periode. Dit betekent dat je product aan minder mensen wordt getoond die op dat zoekwoord zoeken.

  • Groene pijl omhoog bij SoV: De Share of Voice (SoV) voor dat zoekwoord is gestegen ten opzichte van de vorige periode. Dit betekent dat je product een groter deel van de potentiële klanten bereikt die op dat zoekwoord zoeken.

  • Rode pijl omlaag bij SoV: De Share of Voice (SoV) voor dat zoekwoord is gedaald ten opzichte van de vorige periode. Dit betekent dat je product een kleiner deel van de potentiële klanten bereikt die op dat zoekwoord zoeken.

Hoe de trendpijlen te gebruiken

  • Vindbaarheid optimaliseren: Identificeer zoekwoorden met een dalende trend in impressies of SoV en optimaliseer je productcontent (titel, beschrijving, etc.) om de zichtbaarheid voor deze zoekwoorden te verbeteren.

  • Sponsored Products: Overweeg om te adverteren met Sponsored Products op zoekwoorden met een dalende trend in impressies of SoV.

  • Concurrentieanalyse: Vergelijk de trend van je producten met die van concurrenten om te zien hoe je presteert ten opzichte van de concurrentie op specifieke zoekwoorden.

Tips

  • Gebruik de filters in Mijn Rankings om de trend voor verschillende periodes te bekijken en trends te identificeren.

Was dit een antwoord op uw vraag?