Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesMijn rankingsZoekwoorden
Sponsored Products optimaliseren met Mijn Rankings
Sponsored Products optimaliseren met Mijn Rankings

Leer hoe je Mijn Rankings gebruikt om te bepalen op welke zoekwoorden je wel en niet moet adverteren met Sponsored Products.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Mijn Rankings kan je helpen om je Sponsored Products campagnes te optimaliseren door inzicht te geven in de organische prestaties van je producten op specifieke zoekwoorden.

Hoe Mijn Rankings te gebruiken voor Sponsored Products

  1. Combineer metrieken:

    • Open de gedetailleerde zoekwoordanalyse van een product.

    • Bekijk de "Rankings", "Impressies" en "Zoekvolume" kolommen.

    • Zoekwoorden met lage ranking, hoge impressies en hoog zoekvolume: Dit zijn zoekwoorden waarop je product weliswaar niet hoog rankt, maar toch veel impressies genereert dankzij het hoge zoekvolume. Overweeg om op deze zoekwoorden te adverteren om je positie te verbeteren en meer verkopen te genereren.

    • Zoekwoorden met lage ranking, lage impressies en hoog zoekvolume: Dit zijn zoekwoorden met veel potentieel, maar waarop je product momenteel niet goed zichtbaar is. Sponsored Products kunnen je helpen om je zichtbaarheid te vergroten en meer impressies te genereren.

    • Zoekwoorden met hoge ranking, hoge SoV en hoog zoekvolume: Voor deze zoekwoorden heb je al een sterke organische aanwezigheid. Overweeg om je Sponsored Products budget te verlagen of te stoppen met adverteren op deze zoekwoorden, en je budget te richten op zoekwoorden met meer potentieel.

  2. Let op de trend:

    • Bekijk de trendpijlen bij de impressies en SoV.

    • Dalende trend: Als je ranking of SoV voor een zoekwoord daalt, kan het verstandig zijn om te starten met Sponsored Products of je biedingen te verhogen.

    • Stijgende trend: Als je ranking of SoV voor een zoekwoord stijgt, kun je overwegen om je Sponsored Products budget te verlagen.

Tips

  • Sponsored Products zijn alleen effectief als je product ook relevant is voor het zoekwoord.

Was dit een antwoord op uw vraag?