Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesTermwijzerFilters
Resultaten filteren in de Termwijzer
Resultaten filteren in de Termwijzer

Leer hoe je de resultaten in de Termwijzer kunt filteren om de meest relevante zoekwoorden voor jouw product te vinden.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan een week geleden bijgewerkt

De Termwijzer kan een grote hoeveelheid zoekwoordsuggesties genereren. Om het overzicht te bewaren en sneller de meest relevante zoekwoorden te vinden, kun je de resultaten filteren. Filteren is beschikbaar vanaf het Pro-abonnement.

Hoe werkt filteren?

Bovenaan de Termwijzer vind je een aantal filters waarmee je de zoekwoordsuggesties kunt verfijnen. Je kunt één of meerdere filters tegelijk gebruiken.

Beschikbare filters

  • Aantal producten: Filter op basis van het aantal producten dat wordt weergegeven voor een zoekwoord.

  • Zoekvolume (Exact): Filter op basis van het exacte zoekvolume van een zoekwoord.

  • Zoektrend: Filter op basis van de zoektrend van het exacte zoekvolume.

  • Views per listing: Filter op basis van de verhouding tussen zoekvolume en aantal producten (vraag en aanbod).

  • Bevat termen: Toon alleen zoekwoorden die de opgegeven term(en) bevatten.

  • Sluit termen uit: Sluit zoekwoorden uit die de opgegeven term(en) bevatten.

Let op

  • De filters werken cumulatief. Elke filter die je toevoegt, verkleint de set met resultaten.

  • De filters zijn van toepassing op de zoekwoorden die worden weergegeven in jouw rankings.

Effect van filters op data

  • Producten, volume, trend, VPS, bevat termen, sluit termen uit: Deze filters beïnvloeden welke zoekwoorden worden getoond. Zoekwoorden die niet aan de filtercriteria voldoen, worden verborgen.

  • Landfilter (Product-tabblad): Met de landfilter kun je de data per land bekijken. De volgende data wordt beïnvloed door de landfilter:

    • Zoekvolume (exact, breed, trends)

    • Impressies (alleen in het Product-tabblad)

  • Periodefilters: Met de periodefilters kun je de data over verschillende periodes bekijken. De volgende data wordt beïnvloed door de periodefilters:

    • Zoekvolume (exact, breed, trends)

    • Omzet bij dominante categorieën

    • Impressies (alleen in het Product-tabblad)

Tips

  • Begin met één of twee filters en voeg er geleidelijk meer toe om de resultaten steeds verder te verfijnen.

  • Gebruik de filters om je te focussen op de zoekwoorden die het meest relevant zijn voor jouw product en doelgroep.

  • Experimenteer met verschillende combinaties van filters om een goed beeld te krijgen van de mogelijkheden.

Was dit een antwoord op uw vraag?