Naar de hoofdinhoud
Zoekwoordanalyse in Mijn Rankings

Ontdek hoe je de zoekwoordanalyse in Mijn Rankings gebruikt om de prestaties van je producten op specifieke zoekwoorden te analyseren.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan een week geleden bijgewerkt

De zoekwoordanalyse in Mijn Rankings geeft je gedetailleerde informatie over de prestaties van je producten op specifieke zoekwoorden. Deze functie is beschikbaar vanaf het Pro abonnement.

Wat is de zoekwoordanalyse?

De zoekwoordanalyse toont je per zoekwoord waarop je product gevonden wordt:

  • Zoekvolume: Het aantal zoekopdrachten voor dat zoekwoord.

  • Impressies: Het aantal keer dat je product is getoond in de zoekresultaten.

  • SoV: Share of Voice voor dat zoekwoord.

  • Trend: De trend van de impressies en SoV.

  • Rankings: De huidige en historische rankings.

Hoe gebruik je de zoekwoordanalyse?

  1. Klik op het acties-icoontje (pijltje) naast een product in de zoekwoordtabel.

  2. Bekijk de tabel met zoekwoorden en de bijbehorende data.

Voordelen van de zoekwoordanalyse

  • Identificeer je belangrijkste zoekwoorden.

  • Ontdek kansen om je vindbaarheid te verbeteren.

  • Optimaliseer je Sponsored Products campagnes.

  • Volg de prestaties van je producten op specifieke zoekwoorden over tijd.

Beschikbaarheid

De zoekwoordanalyse is beschikbaar vanaf het Pro abonnement van MarktMentor.

Was dit een antwoord op uw vraag?