Naar de hoofdinhoud
Testmails en spam

Waarom komen testmails soms in spam terecht en wat betekent dit voor je echte campagne?

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Testmails in spam: Geen reden tot paniek

Het kan voorkomen dat je testmails in de spamfolder van je e-mailprogramma terechtkomen. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Spamfilters: E-mailprogramma's gebruiken spamfilters om ongewenste e-mails te blokkeren. Soms worden testmails onterecht als spam gemarkeerd.

  • Afzender: Testmails worden verzonden vanaf het domein van MarktMentor, niet vanuit het domein van bol. Dit kan ertoe leiden dat spamfilters de e-mail als verdacht markeren.

  • Inhoud: De inhoud van je testmail kan elementen bevatten die spamfilters activeren, zoals bepaalde woorden of links.

Geen probleem voor de echte campagne

Als je testmail in spam terechtkomt, is dit meestal geen reden tot paniek. De e-mails in je echte campagne worden vanuit MarktMentor naar bol doorgestuurd, waarna bol ze naar de klanten stuurt. Deze mails gaan dus via het domein van bol. Omdat dit een sterk domein is, zullen mails in de echte campagne minder snel in de spamfolder terechtkomen (of geblokkeerd worden door bol).

Was dit een antwoord op uw vraag?