Naar de hoofdinhoud

Maandelijkse kostencorrectie op basis van de bol factuur

Leer hoe MarktMentor je kosten corrigeert aan de hand van je maandelijkse bol factuur.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Om ervoor te zorgen dat je kosten in MarktMentor altijd accuraat zijn, vindt er een automatische correctie plaats op basis van de factuur die je ontvangt van bol.

Hoe werkt de kostencorrectie?

MarktMentor vergelijkt de kosten die in het systeem zijn geregistreerd met de kosten op je bol factuur. Eventuele verschillen worden automatisch gecorrigeerd. Dit geldt voor de volgende kosten:

  • Verkoopkosten:

    • Verzendkosten (inclusief correcties voor LVB zendingen)

    • Commissiekosten

  • Retourkosten:

    • Commissiecorrectie

    • Coulance van bol

Wanneer vinden de kostencorrecties plaats?
De kosten worden gecorrigeerd via de gespecificeerde bol zodra deze beschikbaar is. Afhankelijk van je situatie kan dit verschillen. Hieronder zijn de situaties beschreven:

  • Je krijgt 2 facturen van bol elke maand

    Als je twee facturen van bol krijgt elke maand, zijn de factuur datums van de 24e t/m de 6e en van de 6e t/m de 23e elke maand. De facturen worden vervolgens beschikbaar gesteld met een ruime vertraging van een week op de 15e dag en de 1e dag van elke maand.

  • Je krijgt 1 factuur van bol elke maand

    Als je 1 factuur krijgt elke maand, geldt de volledige maand als factuur periode. De factuur wordt beschikbaar gesteld aan MarktMentor op de 1e dag van de volgende maand.

Let op: Advertentiekosten worden niet gecorrigeerd. Ook Inkoopkosten en overige retourkosten worden niet gecorrigeerd, omdat deze handmatig door jou worden ingevoerd.

Was dit een antwoord op uw vraag?