Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesEmail-campagnesFAQ
Wanneer gaat de vertraging in bij e-mailcampagnes
Wanneer gaat de vertraging in bij e-mailcampagnes

Begrijp hoe de vertraging voor e-mailcampagnes wordt berekend, wanneer deze ingaat en hoe dit werkt met terugwerkende kracht.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

De vertraging die je instelt voor je e-mailcampagnes bepaalt hoelang MarktMentor wacht met het verzenden van de e-mail nadat een trigger is geactiveerd. Het is belangrijk om te begrijpen wanneer deze vertraging precies ingaat, zodat je e-mails op het juiste moment aankomen bij je klanten.

Wanneer gaat de vertraging in?

De vertraging gaat in op het moment dat MarktMentor de trigger ontvangt vanuit de API van bol.

Voorbeeld:

  • Stel je hebt een campagne ingesteld met de trigger "Verzending" en een vertraging van 7 dagen.

  • Een klant plaatst een bestelling en jij verstuurt het product op 1 maart.

  • Bol registreert de verzending in hun systeem en stuurt deze informatie via de API naar MarktMentor.

  • Op dit moment, wanneer MarktMentor de verzendinformatie ontvangt, begint de vertraging van 7 dagen.

  • De e-mail wordt dus op 8 maart naar de klant verzonden.

Terugwerkende kracht

Let op: Wanneer je een nieuwe campagne activeert met een vertraging, worden er wel e-mails met terugwerkende kracht verzonden.

Voorbeeld:

  • Stel je maakt op 10 juli een nieuwe campagne aan met de trigger "Verzending" en een vertraging van 7 dagen.

  • In dit geval worden er e-mails verzonden voor alle bestellingen die vanaf 3 juli zijn verzonden (10 juli - 7 dagen).

  • Dit geldt alleen voor bestellingen waar op dat moment ook een factuur voor gegenereerd is.

Let op: API vertraging

Houd er rekening mee dat het tot 15 minuten kan duren voordat MarktMentor de informatie over de trigger ontvangt vanuit de API van bol. Dit betekent dat de vertraging pas ingaat nadat MarktMentor deze informatie heeft ontvangen.

Was dit een antwoord op uw vraag?