Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesAlgemene vragen
Hoe verschillen jullie van andere bol-tools?
Hoe verschillen jullie van andere bol-tools?
Mathijs Frenken avatar
Geschreven door Mathijs Frenken
Meer dan een week geleden bijgewerkt

Wij bieden verschillende diensten aan voor partijen die op bol.com actief zijn, interesse hebben om op bol.com te verkopen, of willen weten wat er op bol.com gebeurt. Er zijn verschillende tools in de markt die soortgelijke functionaliteiten aanbieden. Echter, door onze holistische blik op het in beeld brengen van data en inzichten voor bol.com zijn wij op dit moment de enige bol-tool in de markt die in staat is om een volledig beeld te geven van de bol-marktplaats.

Deze holistische blik vertaalt zich als volgt:

  1. Manier van data verzamelen: Andere bol-tools in de markt laten hun databestand groeien door de data van hun eigen gebruikers. Dit zorgt er op de eerste plaats voor dat de grote van hun database groeit met de grote van hun klantenbestand. Daarnaast betekent dit dat zij minder snel een representatief beeld van de bol-markt kunnen geven. Voor jou als klant betekent dit tot slot dat jij vaak weken lang moet wachten voordat jij waardevolle inzichten krijgt. Wij hebben systemen en algoritmes ontwikkeld waardoor wij dynamisch kunnen bijhouden welke informatie op bol.com relevant is, zodat jij als gebruiker deze informatie tot je beschikking vanaf het moment dat je bij ons inlogt.

  2. De ambitie om een alles-in-één bol-tool te zijn: Ons uitgangspunt is dat je via MarktMentor alle inzichten kunt krijgen die jou helpen om te kunnen groeien op bol.com. Dit verdelen wij onder in de volgende onderdelen:

    1. Product Lanceren: Het vinden van producten om jou assortiment uit te breiden en vervolgens ervoor zorgen dat je een goede organische vindbaarheid genereert

    2. Product Optimaliseren: Zorgen dat jij beter vindbaar wordt door gebruik te maken van bol.com specifieke SEO-tools en het optimaliseren van jouw bol-productlistings

    3. Je winkel analyseren: Het analyseren van jouw gehele assortiment, inzichten krijgen in de winstgevendheid van jouw bol-winkel en het omzetten van inzichten om zo jouw bol-onderneming te verbeteren.

Voor jou als gebruiker betekent dit concreet dat wij de volgende onderdelen anders doen dan onze concurrenten:

  1. Omvang van de data die wij bijhouden: Wij houden in totaal meer dan 14 miljoen producten op bol.com bij, waarvan jullie er 2 miljoen op onze site zien

  2. Diepgang van de informatie: Wij houden informatie bij die geen enkele andere bol-tool op dit moment bijhoudt. Hierbij kun je onder andere denken aan de koopblokpercentages van concurrenten en zoekwoordposities van miljoenen producten en niche informatie van honderdduizenden zoekwoorden.

  3. Features: Op basis van onze holistische blik kunnen wij features bouwen die andere bol-tools niet aanbieden. Denk hierbij aan het berekenen van het marktaandeel van jouw bol-winkel op bol.com en de productresearchtool de Niche Verkenner en de SEO-tool de Termwijzer.

Mocht je nog meer vragen hebben over dit onderwerp, neem dan vooral contact met ons op, zodat we je nog gedetailleerdere informatie kunnen geven.

Was dit een antwoord op uw vraag?