Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesEmail-campagnesE-mail statistieken
Unieke klikpercentages in e-mailcampagnes
Unieke klikpercentages in e-mailcampagnes

Krijg inzicht in unieke klikpercentages en hoe deze je e-mailcampagnes meten.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Unieke klikpercentages geven aan hoeveel ontvangers op een link in je e-mail hebben geklikt. Dit is een belangrijke indicator voor de effectiviteit van je campagnes.

Wat zijn unieke klikpercentages?

Een uniek klikpercentage is het percentage van de verzonden e-mails dat minstens één klik op een link heeft ontvangen.

Hoe worden unieke klikpercentages berekend?

MarktMentor telt alleen unieke klikken. Dit betekent dat als een ontvanger meerdere keren op dezelfde link klikt, dit maar als één klik wordt geteld.

Gemiddelde unieke klikpercentages

Het gemiddelde unieke klikpercentage voor e-mailcampagnes is ongeveer 3%. Dit betekent dat gemiddeld 3 van de 100 ontvangers op een link in de e-mail klikken.

Was dit een antwoord op uw vraag?