Naar de hoofdinhoud
Commissiecorrectie

Leer hoe de commissiecorrectie bij retourzendingen werkt in MarktMentor.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Wanneer een klant een product retourneert dat je via bol.com hebt verkocht, ontvang je de commissie die je aan bol.com hebt betaald voor die verkoop terug. Deze terugbetaling wordt commissiecorrectie genoemd. MarktMentor verwerkt deze commissiecorrectie automatisch in je kostenberekening.

Hoe werkt de commissiecorrectie?

  • Wanneer een klant een product retourneert, wordt de commissie die je aan bol.com hebt betaald voor die verkoop automatisch teruggestort op je account.

  • MarktMentor detecteert deze commissiecorrectie en verwerkt deze in de retourkosten van de betreffende bestelling.

  • De commissiecorrectie wordt als een negatieve kostenpost geboekt, waardoor je totale retourkosten lager worden.

Voorbeeld:

Stel, je hebt een product verkocht voor €100 en de commissie aan bol.com was €10. Wanneer de klant dit product retourneert, ontvang je €10 commissiecorrectie. MarktMentor zal dit als -€10 boeken in je retourkosten.

Tips:

  • Houd er rekening mee dat de commissiecorrectie alleen van toepassing is op producten die daadwerkelijk worden geretourneerd.

  • De commissiecorrectie wordt automatisch verwerkt, je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen.

Was dit een antwoord op uw vraag?