Naar de hoofdinhoud
Retourkosten van een bestelling aanpassen

Leer hoe je de retourkosten van een specifieke bestelling kunt wijzigen in MarktMentor.

Lars Hurkmans avatar
Geschreven door Lars Hurkmans
Meer dan 2 weken geleden bijgewerkt

Soms kan het nodig zijn om de retourkosten van een specifieke bestelling aan te passen. Bijvoorbeeld, als er een fout is gemaakt bij het instellen van de standaard retourkosten of als er sprake is van een uitzonderlijke situatie. MarktMentor biedt je de mogelijkheid om de retourkosten per bestelling te wijzigen.

Hoe wijzig je de retourkosten van een bestelling?

  1. Ga naar "Mijn bestellingen" en selecteer de bestelling waarvan je de retourkosten wilt wijzigen.

  2. Ga naar het tabblad afgehandelde retours

  3. Zoek de bestelling op waarvan je de kosten wilt aanpassen. Zoeken kan op basis van:

    1. Klantnaam

    2. Ordernummer

    3. Datum

    4. Plaats

    5. Product

  4. Klik op de knop "Kosten aanpassen".

  5. Er verschijnt een pop-up waarin je de verschillende retourkosten kunt aanpassen.

    1. Kosten opsturen nieuwe producten

    2. Kosten producten terug in voorraad

    3. Overige retourkosten

  6. Voer de juiste kosten in en klik op "Opslaan".

Let op: Je kunt alleen de volgende retourkosten aanpassen:

  • Kosten opsturen nieuwe producten

  • Kosten producten terug in voorraad

  • Overige retourkosten

De commissiecorrectie en eventuele coulance van bol worden automatisch verwerkt en kunnen niet handmatig worden aangepast.

Waarom zou je retourkosten per bestelling willen wijzigen?

  • Correctie van fouten: Als er een fout is gemaakt bij het instellen van de standaard retourkosten, kun je dit corrigeren voor specifieke bestellingen.

  • Uitzonderlijke situaties: In sommige gevallen kan er sprake zijn van een uitzonderlijke situatie die afwijkt van de standaard retourprocedure. In deze gevallen kun je de retourkosten aanpassen aan de situatie.

Was dit een antwoord op uw vraag?